tiistai 18. marraskuuta 2014

Reflektointia

Mistä ammatillinen osaaminen koostuu?

Omaa ammatillista identiteettiäni olen etsinyt syyskuusta alkaen. Kadoksissa se ei ole ollut missään vaiheessa, mutta tarvinnut ehkä hiukan terästystä ja valmennusta. Hyvää ja perusteellista ohjausta olen mielestäni saanut ja samalla vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta kavereilta, jotka opiskelivat samassa ryhmässä kanssani. Omat opintoni jatkuvat seuraavan kerran tammikuussa 2014, jolloin lähden työssäoppimaan, paikkakin on jo valmiina.

Minä olen peruskoulutukseltani suurtalousesimies, sen jälkeen tehnyt esimiestyötä lähes 20 vuotta. Suoritin ammatillisen opettajan pedagogiset opinnot jo 10 vuotta sitten. Näiden lisäksi olen restonomi, palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelmasta ja oma alani on ruoka ja kaikki siihen liittyvät asiat. Edellä lueteltujen opintojen lisäksi opiskelen liiketoimintaa, markkinointia ja viestintää tällä hetkellä. Opettajan tehtäviä olen tehnyt yli 5 vuotta, viimeksi tammikuussa 2014.

Koska olen riittävän hyvä ja pätevä?

Kuka määrittää kompetenssin ja sen riittääkö jo nämä opinnot vai ei? Työnantajalla on suurin valta päättää, koska se suorittaa rekrytointia, siispä nöyränä vaan hakemaan oman osaamisen täyttävää työpaikkaa...Helpommin sanottu kuin tehty. Mutta aion silti jatkaa omaa polkuani ja kiitän kaikkia saamastani tuesta ja kannustuksesta. KIITOS JA KUMARRUS!!!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti